tisdag 19 maj 2009

Sovmorgon..

Vi startade dagen med sovmorgon här, så pass att vi blev sena till Dagis.

Men efter jag lämnat dom där så har jag fått gjort massor idag, tog vara på tiden jag var ensam.
Dammsög å torkade golv, tvättat å stökat på.
Sen så hann jag även upp till stan å hämta mitt nya körkort =) å så hann jag upp på Solbacken å köpa bollar till barnen, å tätskum till Danne.

Sen då jag hämtat barnen så har dom lekt med Simon å jag stökade på med middagen.
Efter vi käkat så gick vi våran promenad, små brudarna fick åka med i vagnarna. Så mötte vi upp våra "gubbar" med dom stora barnen i båtparken som vi så fint kallar den. Så där var vi å röjde en stund.

Då vi var klara där så gick vi förbi kyrkogården på väg hem.
Där mötte vi Ingemar som komme ner strax efter oss. Gissa om Tindra vart glad då hon såg han komma å gå där. Det hade vi inte förväntat oss.
Tindra var glad å sprang omkring, tills det tog stopp å hon gjorde veckans frivolt. Tur i oturen var att hon landade först på armen innan hon slog i ansiktet i asfalten. Så hon hann nog bromsa fallet en del med armen. Lite skrapad å svullen vid ögat. Lillskruttan då.

Sen hem å barnen fick duscha å krypa ner i sängarna. Somnade rätt fort, helt utslagna. Så får vi se om det blir sovmorgon i morgon igen.

Danne är ute å målar huset. ( Tina, det är fortfarande rött med vita knutar) Lättast att bara måla till huset, än att måla om det helt å hållet. Vårat lilla hus klär i att vara rött med vita knutar. Vet ju inte hur det annars skulle se ut.

, nu blir det att krypa upp i soffan å bläddra genom lite tidningar så jag kan fortsätta att rensa.

*kram*

1 kommentar:

Johanna sa...

Go kväll...
Det är bara ni kommer förbi, ska nog vara hemma för de mesta. Förutom torsdag då vi ska på kalas hela dan.
Clara skulle följa med er på prommis i afton. Sprang mot dörren och ropade Tindra, Wilma och la sig på golvet och skrek ännu värre pga att jag låst dörren. Ja dessa små troll... =)
Men välkomna förbi!