fredag 29 maj 2009

Det svider....

i mina ögon, denna dagen har tagit ut sin rätt. Jag är färdig för sängen.

Började dagen med att lämna barnen på dagis, sen till Ingemar, vidare till Coop för lunch. Väldigt gott med bakadpotatis å kycklingröra *mums*.
Sen handla lite, å så vidare hem. Väl hemma igen så drog jag en snabb bortplockning här hemma, snörde på mig dom nya joggingskorna för att gå promenaden. Stannade uppe hos dom "trevliga grannarna" å surrade ett par minutrar med herrn i huset, sen satt jag fart runt.
Hemma igen så plockade jag bort på gården, förberedde för gräsklippningen. Tvättat undan lite, åkte sen å hämtade barnen på dagis, tog med mig en extra hem hit oxå. Sen kom Caspers kompis oxå hit. Så vi har haft gården full med barn. Men det är verkligen roligt att se att dom leker så bra.

I kväll har jag dragit igång gräsklipparen som stått ute i vinter, en kvinna reder sig själv. Trodde att jag skulle behöva hjälp av Danne, men icke det.
Så jag har sprungit runt på gården med gräsklipparen, så nu är den kort å fin.

Jag är så trött så jag svamlar mest här där jag sitter. Har ett par trevliga konversationer på msn, kul det. Givande om inte annat.

Danne, Farsan å Magnus är ute å sätter upp markisen på altanen. Så nu ska vi bara sitta där å njuta i helgen å resten av sommaren.
Tack för hjälpen "Grabbar"

Nä, nu blir det sängen för mig, ska ju få oss upp i tid i morgon. Vi ska ju iväg å ha en trevlig förmiddag med familjen Carlsson, sen blir det grillning å bara surr å gott fika mm.

Tindra var då i allafall glad i kväll att hon hade träffat Clara. Nog för att hon nu har visat sitt blöjmärke för hela gatan. *skratt*

Ha en fortsatt trevlig kväll, själv ska jag sova nu.
*kram*

Inga kommentarer: