fredag 22 maj 2009

Kommer inte på...

nån bra rubrik idag.
Men idag har vi varit på luftlandet, barnen har fått stoja å leka lite. Det gillades =)
Har hunnit med att handla lite, köpa bräder mm.
Jag tog Tindra i vagnen å knatade promenaden runt, gissa om jag svettades... bläää.
Men skönt då jag kom hem å fick duscha, lagade mat. Vi åt Makaronipizza, mycket gott.
Efter maten så gick jag å Tindra upp till Clara. Där åts det middag, så Klara å Johanna kom ner på cykel sen å vi tog en cykelrunda. Så jag har motionerat mycket idag, skönt det.
Då vi kom tillbaka från cyklingen så fick småbrudarna vara här ute på gården å leka. Å vi mammor surrade om allt å ingenting, trevligt trevligt.
Tindra å Clara såg en Igelkott, spännande det. Men taskigt att jag har så dåligt minne, så jag kommer inte ihåg vad Tindra sa att den hette. Attans.

Vi skulle göra ett försök att kapa Mats buske, men det gick inget vidare då bladet på elsågen var slött (det där var nog ren norrländska), så vi får ta tag i det i morgon. Den busken är lite farlig, man ser inte då man ska backa ut från infarten. Å plus att barnen inte syns så vidare bra.
, det kan bara bli bra av att få bort den busken.
Men grannarna vart skonade från oljudet i kväll i allafall ;)

Nu ska jag å Danne krypa upp i soffan å se på filmen jag har varit å hyrt.

Trevlig kväll.
*kram*

2 kommentarer:

Anneli sa...

De håller på vara hög tid för en träff snart!!!!
KRAM KRAM

Mia sa...

Lördagen festivalhelgen så är det inflyttningsfest här så tänkte vi åka till festivalen tillsammans sen. Du och Danne får jätte gärna komma, och ni kan ju ta med er nån fler om ni känner för det bara jag får veta det i förväg.