söndag 17 maj 2009

Fullt ös...

medvetslös, så känns det.
Idag har det varit full fart från morgon till kväll.
Danne har stökat på med allt som hör huset till.
Grabbgänget, bestående av Danne, Janne/svärfar/farsan/moffe (kan kallas mycket), Jack å Casper åkte till stan å handlade en bit panel. Passade på att fynda, å så vart det korvlunch för dom på Maxi.
Jag å Tindra var hemma under tiden. satte Tindra i vagnen å gick förbi Ingemar för att kolla att han var pigg, vidare till Ica för att handla lite saker till middagen.
Vi passade på att köpa oss varsin glass, som vi gick till svan dammen å åt tillsammans med familjen Carlsson som oxå var ute å vallade barn. ;)
Sen hem å kasta in pajen i ugnen, å börja färdigställa för maten.

Till middag testade vi att grilla i gasolgrillen, mycket bra. 5 getingar av 5 möjliga, hihi.

vi har varit ute på gården å sparkat boll å bara tjoat på ganska länge i kväll.
Jag fick mig några minuter i solen =) kanske att man ska kunna få sig nå färg i sommar, om inte annat så tittar väll ett par fräknar eller 2 fram.

Jag fryser så grymt om fingrarna så jag har svårt att skriva på tangenterna, så det får räcka så här för idag. Säkert glömt något, men då får det vara så.

*kram*

3 kommentarer:

johanna sa...

Måste vara skönt att ha en granne som verkar passa som arbetsledare, han står som en iaf ;)
Fast jag är inte avundsjuk på er...=)
Kan nog bara säga SUCK om den saken/personen.
Bilbo var faktisk helt slut när vi kom hem.
Nu ska jag lägga mig på spikmattan och ha svinont men sedan skönt.
Hare gott. Vi får ta och träffas och leka lite nån kväll/dag!

Trollmamma sa...

Tack för promenad/pratstunden! Det behövdes ;)

Kram!

Johanna sa...

Hej!
Det är ingen fara att de kommer.
Det är duktiga på att städa efter sig =)
Vi skickar hem dem ifall de blir för mkt ingen fara.....