torsdag 30 april 2009

Många timmar..

denna dagen har haft väldigt många timmar. Men vad gör det då det finns mycket att göra. För jag har verkligen hunnit med hur mycket som helst. Först på morgonen, lämna barnen på dagis, åkte å handlade med Ingemar, stökat undan hemma, tillbaka till stan å köpte skor, hem å började klippa å klistra med kjolen, ta emot paket i dörren, hämtade barnen på dagis å så då Danne kom hem från jobbet så gick vi ner på Albatross så dom fick köpa en glass som jag hade lovat.
Sen hem å börja fixa med maten, hacka sallad å allt som ska förberedas.
Vi har nämligen haft en hel drös här på besök i eftermiddag/kväll. Det var Paulina å Jonas med River. Maria, Magnus med barnen Jesper, Maja å Wilma. Å så var det David med barnen Emil å Linus. Så det har varit full rulle här hemma i kväll. Men det är så sjukt roligt. För vi har verkligen roligt ihop, man kan skratta å skämta å ha sig.

Herrarna gick iväg upp till vattentornet med barnen å vi damer var kvar här med Tindra å Wilma. Så jag gjorde efterrätten. Vi fikade lite för Tindra även idag :P
tack Paulina med familj för dom fina kläderna Tindra fick.

Efter allt besök gått hem så där strax efter 21,30 så har jag städat undan i köket, startat en diskmaskin så nu måste jag vara vaken å vänta på att den ska bli klar. Det blir nog att sätta sig i soffan så länge. ute smäller det överallt, jobbigt att lyssna till det. Men det är ju så dom firar Valborg, men jag ser ingen tjusning i att smälla en massa smällare, då kan jag lika gärna spola ner pengarna i toastolen i såfall.

Tack Catrin för det fina paketet, barnen blev verkligen SUPER GLADA! =)
Å tack för korten du skickade med. Kul att se dina barn.
Det kommer snart ett brev till dig.

Kom just att tänka på den stackars Igelkotten jag såg igår, den ligger nog någonstans å är livrädd just nu. , bojkotta smällarna.

Hoppas att ni alla där ute har haft en trevlig Valborgs.

*kram*

2 kommentarer:

Trollmamma sa...

Tack för igår!

Ja nu kan man snart sitta ute sent och låta barnen busa ute... I dag verkar det bli en härlig dag ser jag...

Vi ses!

Kram

J sa...

Go kväll....
Tänkte idag på dina pioneér.
Ifall du inte ska ha kvar dem och ingen annan vill ha dem kan jag såklart få plantera dem på min tomt =)