lördag 25 april 2009

Lördagen..

har börjat lida mot sitt slut.
I morse tog vi det bara lugnt, fikade frukost å inte stressade alls. Sen åkte vi till Solbacken, behövde handla lite småsaker + att jag var tvungen att kolla på Galonkläder till Tindra. Så på Maxi hittade jag ett regnset, keps å skor till Tindra. Å jag fick mig en huvjacka, rea gillar jag ;)
Sen hem å stöka inför middagen, men jag hann även med att vara duktig här hemma. Började med att plocka ut bord å stolar på altanen å tvätta av dom.
Gå till grannen å gräva upp lite påskliljor som jag planterade i 2 krukor här ute på altanen, dammsuga å skura golv, hacka sallad, göra sås å marinera köttet. Ja ni ser vad jag var effektiv.

Vårt besök gled in strax efter 15 då jag var som mest jordig, det var alltså då jag planterade blommorna, skrev i fel ordning där uppe. Men det får ni ta. Orkar inte hoppa tillbaka å skriva exakt rätt ordning..hihi

Det var verkligen trevligt med besök, så vi tackar Anneli, Lelle, Andreas å Amanda för en trevlig eftermiddag/kväll. Barnen hade jätte roligt å vi gör mer än gärna om det ;)

Idag har det varit strålande väder måste jag säga. Barnen har lekt ute å jag har kunnat ha ytterdörren öppen å inte behövt ropa, - Stäng dörren!!!
Så med andra ord så är det verkligen VÅÅÅÅR!!! *så glad så jag trallar lite*

Jag sitter fortfarande å drömmer om utlandsresa, kan det bero på att jag inte har varit till varmare breddgrader tro? Jag har varit i Paris, oturligt nog så regnade det då, men fick ju se Notre Dam å Eiffeltornet, så jag ska inte klaga alls. Men skulle vilja pröva att gå där på stranden å störa mig på sanden mellan tårna å allt som hör till. *ler stort*

, gott folk. Jag sitter här å är trött, tar på krafterna å ha besök av trevligt folk, hihi.
Tack ännu en gång.

*kram*

2 kommentarer:

J sa...

Måste bara få säga att ni har för härliga och roliga pojkar.
Fick mig ett gott skratt ikväll. =)

Trollmamma sa...

Självklart räknas du! Vem annars skulle jag vilja ha med på stan :p ;) haha

Jag köpte det lila regnsetet till Wilma, är det samma som du köpte till Tindra?

Hoppas vi ses i dag för en promenad ;)

KRAM