tisdag 8 september 2009

Grillad...

Det är ordet för hur det kändes på Arbetsförmedlingen, där jag träffade 2 st som hade intervju för ett företag. Det handlar om en praktikplats, men kände mig lätt grillad.
Det gick sådär, vet inte om det var till min fördel att vara ärlig. Men att undanhålla diagnosen jag har är nog inte heller rättvist. Så jag körde på den ärliga linjen på en gång.

I kväll efter promenaden så tog jag mig en annan sort av smärt stillande. Direkt jag kände tendens till gallkänningar så tog jag de andra medicinerna. Kan bero på att gallgångarna är så pass retade efter det stora anfallet jag hade här om natten.

I dag har jag fått mig 2 svängar promenad, en kort i morse med grannen. Hon messade å frågade om jag ville följa med hon å hunden ut. Å så den vanliga svängen runt i kväll, skönt då man rör kroppen.
Idag är jag inne på 2:dra dagen utan godis, främst choklad jag har behov av. Men nu ska jag fan vinna över det där suget. Jag har revansch i sikte. Hejja på mig. Detta slaget ska jag vinna, jag vet att chokladen inte gör mig lycklig i längden. Men den bedövar smärtan för en liiiiten stund. Ska ta tag i det andra oxå, ska ringa om det i veckan. Mycket just nu som jag ska landa i. Det första är att acceptera, sen lära sig att leva med det.

, nu ska vi bädda ner oss å göra en tidig kväll, det händer inte ofta fast man behöver det.

*kram*

2 kommentarer:

Trollmamma sa...

Det där med chokladsug kan visst botas på annat sätt än att äta choklad har jag hört :p ;)

Kom ihåg, 1/3 av dygnet är till för sömn ;)

Ha det bäst!

KRAM

Johanna sa...

Ler...hoppas att den blivande efterrätten inte förstör för dig nu...
Tur att det bara finns en portion då =)
Sov så gott =)