måndag 14 september 2009

Försmak på vintern...

Brrrr, vad kallt. Jag skulle gå ner i källaren med all älgfärs å alla bakverk jag har gjort idag. Å då började jag givetvis att "städa" i frysen samtidigt. Men skulle behöva göra en hel avfrostning någon dag. Men fick kastat en hel del gammalt, sånt som legat långt bak som man inte ser direkt. Så nu blev det lite mer ordning å reda där inne. Men mina fingrar höll på att frysa ihjäl, å nu värker det nått så kopiöst i dom. Inte skönt med andra ord.

Idag har jag varit lite effektiv, började med att lämna av alla barn, sen till Ingemar, vidare hem å så tog jag en promenad direkt eftersom jag är upptagen med annat i kväll. Å så slängde jag ihop lite go´fika att ha i frysen.
Men som vanligt så måste man ju göra en tabbe med en kaka i allafall, å det lyckades jag med även idag. Ska nog inte baka då man är "dimmig" i skallen.

Har förberett för middagen oxå, så köttfärssåsen är bara att värma upp, å så koka pastan till. Så det går fort med middagen idag.

Tack Maria för den fina sjalen =) Me like!!!!

, ha en fortsatt trevlig dag allesammans.

*kram*

1 kommentar:

Trollmamma sa...

Varsågod! Tyckte den skulle passa dig ;)

Kram!