måndag 10 augusti 2009

Bakbord..

Det är ju en toppen uppfinning, varför har jag inte använt det oftare. Sist jag använde det var då jag bakade hjärtfrallorna till vårt bröllop, å det är ju en massa år sedan.
Idag fick jag ett ryck i värmen att jag skulle baka bullar. Sagt å gjort, så några timmar senare så var det 105 st nybakade bullar i mitt kök. Å så lätt det var att använda sig av bakbordet, inget kladd å söl på bänken. Smidigt värre.

Doftade gott med nybakat, men jag har inte smakat någon ännu. Det överlät jag till dom andra i hushållet. Jag har bestämt mig för att skärpa till mig med slisket å så mera motion igen, å bara på denna veckan så har det funkat bra.

Vi har åkt i väg med ett släplass med skräp idag, alltid lika skönt att få rensa bort lite.

Satte Tindra i vagnen efter middagen å gick promenaden, hon är rolig den lilla damen. Hon har sina härliga kommentarer på saker å ting. Får mig då ett skratt då å då där hon sitter i vagnen.

Har sett Prison break i kväll, ledsamt slut. Så då vart det extra jobbigt här. Det bubblar upp till ytan, måste nog försöka stanna av i all stress jag har inom mig å tillåta mig själv att sörja. Men det är fan inte lätt.
Men snart ska väll allt vara tillbaka till vardagen å det kanske blir lite lättare, vad vet jag...Ingenting.

, får bli sängen för mig. Vaknade i morse med migrän, Danne servade mig en tablett å så somnade jag om till 10 då jag blev väckt av telefonen, men huvudet kändes lite bättre då.
Så i morgon vill jag vakna UTAN huvudvärk.

*kram*

1 kommentar:

Trollmamma sa...

Åh så duktig du varit. Att baka bullar är nog bland det jobbigaste jag vet och därför görs det sååå sällan!

Du borde avsätta en stund varje kväll då sitter ner, helt ensam, stressar ner och tillåt dig själv att sörja. Det tror jag du skulle behöva...

Ikväll blir det promenad!

KRAM!