måndag 5 januari 2009

Kändistätt..

i mina drömmar i natt, haha
Vissa kändisar var bättre än andra kan jag säga. Agnes Carlsson var INTE trevlig mot mig.
Ögongodis sprang runt å fotade å var allmänt trevlig.. ;)

Igår åkte vi till Vännes, det gick bara bra. Men tänk så dumma renarna är. Dom står ju bara kvar på vägen utan att ens ha en fundering på att flytta sig av vägen. Lapparna kan väll stoppa in dom på nått inhängnat område där dom kan springa runt å beta.
Om jag hade husdjur så inte skulle jag ställa dom mitt på E4:an, ja inte för att lapparna nu har renarna som husdjur, dom kanske har dom som inkomstkälla, för nog får dom ersättning för ihjälkörda renar.

Här hemma har mer än halva styrkan influensa, det gör sjukt ont i bröstkorgen att hosta, å det ilar å värker i kroppen å i huvudet. Måste ner på apoteket å inhandla mera alvedon å treo, det börjar sina i förrådet här hemma nu.

I slutet av veckan ska jag nog ta med Jack till stan å köpa nå kläder åt han till begravningen.
Inte känns det som Måndag idag inte, som en Söndag snarare. Skönt då alla dessa konstiga röda dagar är förbi, då kan man börja återgå till vardagen igen.


Å så ska jag passa på att gratta Sofie å Ante som igår blev föräldrar till en liten Tyko, som 15 dagar över tiden behagade att komma ut till sina föräldrar.
Gratti sGrattis till eran lilla son!

*kram*

1 kommentar:

Anonym sa...

Det måste verkligen ha varit en dröm, för Agnes är snäll mot allt och alla.