onsdag 28 januari 2009

Brudkista..


när jag var liten började Elsy att spara i en Brudkista till mig. Under mååånga år var det hemligt vad som låg i den å jag kan säga att jag var VÄLDIGT nyfiken på innehållet i den.
Så kom det en dag då jag fick ta hem min kista med innehåll. I den var det allt från husgeråd till sängkläder mm mm. När vi bodde i lägenheten i stan så stod kistan i sovrummet å fick agera tvbänk. Då vi flyttade till huset så vart den stående nere i källaren å jag lade en massa saker i den. Det vart en sak där man kunde trycka ner all skit man inte visst vad man skulle göra av det.
Men så idag så tömde jag, bar upp den å har dammsugat ur den, dammtorkat den både på insidan å utsidan. Så nu står den i vårat sovrum på min sida av sängen. Där ska den få stå.
För övrigt så har jag huvudvärk i kväll.
Danne är på jobbet å fixar med Audin, hoppas han får till felen innan den ska besiktas igen.
Tindra har somnat å pojkarna ligger i sina sängar å kikar lite på tv. Ska snart gå in å släcka av tv:n. Dom har dagis i morgon, å jag hoppas verkligen att det ska gå bra att lämna Casper i morgon. Jag blir helt knäckt av att få bära in han å han skriker å gråter. Det skär i hjörtat å man får kämpa emot tårarna, är väll extra jobbigt just nu oxå bara för att jag har det tugnt själv.
Så håll tummarna för att det går bättre i morgon.
Funderar på om jag ska sätta mig i soffan å lösa korsord eller nått.
Jag å barnen gjorde sockerkaka tidigare i kväll å mumsade lite med vaniljvisp till. Gottit värre, å barnen tyckte det var både skoj å mysigt.
Ha en fortsatt trevlig kväll.
*kram*

Inga kommentarer: