fredag 16 januari 2009

Det är över nu...

nu är det gjort. Luften gick verkligen ur mig, å jag känner en "lättnad" inom mig.
Nu har jag ett ställe att gå till, nånstans jag kan gå å prata då jag behöver henne.

Begravningen var verkligen JÄTTE FIN, det prästen sa om henne var så fint. Precis som om han hade kännt henne i hela livet.
Då jag satt där inne så hade jag väldiga problem med mig själv, tårarna rann, illamående å jobbigt med andningen.
Tack för dom lugnande orden Pappa, å Mamma med. Tack för stödet!!

Gunnel höll ett tal som var så fint, det gjorde mig glad i hjärtat att höra, ett lugn infann sig.
Lika så då jag ringde henne i kväll å hon satt å tänkte på mig hur det gick för mig. Å ja, det går bättre nu.
Allt stöd från alla underbara människor hjälper.
Å det är härligt i hjärtat att höra att alla visste vem jag var, men många hade inte sett mig. Men Elsy hade pratat så mycket å så gott om mig, hur mycket jag betydde för henne.


Mamma å Pappa, att ni ringde i eftermiddag/kväll för att fråga hur det var med mig, det betyder kopiöst mycket!

Ska försöka bädda ner mig å somna tidigt i kväll. Kalas för Casper i morgon.

*kram*

2 kommentarer:

Trollmamma sa...

Slinker förbi med en kram!

Vet vad du pratar om...tårarna och illamåendet...och den där lättande känslan efteråt...

Vi ses!

Anonym sa...

Men visst är det samtidigt skönt att gå på en begravning och se så fint det är och höra alla fina ord, dikter, psalmer och allt?
Precis som du skrev, en lättnad, ett vackert avslut!
Man vet att de får en skön sista vila och att de ALLTID kommer att vara med en!
Kram