torsdag 1 januari 2009

2009 börjar...

kanske inte lika bra som 2008 slutade, vaknade i natt av att Tindra var ledsen å grinade. In till henne å kolla om det bara var tutten hon hade tappat, men inte det då. Brännhet som en kamin, flyttade över henne till osss för att få henne att somna om å för att jag skulle kunna ha lite koll på henne. Hördes rent på andningen att hon hade hög feber, hon har flämtat å flämtat vill jag lova. Så för en stund sedan så väckte jag till henne för att kunna tempa henne, å lillgumman har 40,2 graders feber..lillskruttan då.
Vi har gett henne Ipren å vatten, så nu sover hon vidare med Danne. Jag har lika varit vaken sedan 8,15 i morse, så jag är liiite trött å det svider i ögonen, får väll vila senare idag.
Så vi får se hur denna dagen blir, å jag som hade planer för vad jag ville göra :'(

För övrigt så måste jag bara skriva om hur nöjd jag är med 2008!
Jag tycker själv att jag har gjort årets resa, viktresa om inte annat.
Så nu tänker jag skryta å klappa mig själv lite på axeln. Störs du av det så kan du sluta läsa NU!
Om jag ska hård dra det från min högsta vikt så har jag gått ner 69,1kg av mig själv. Visst det är inte under bara 2008. Men jag är så otroligt stolt över att jag har haft en tjurskalle att göra detta utan operation (klankar absolut INTE på er som gjort det) och utan att äta tabletter, jag har fått kämpa med att lägga om tänket, motionera å välja andra produkter vid matlagning å så. Å det har lyckats helt uppenbarligen. Det finns folk som inte känner igen mig å som frågar om det är jag. Har jag verkligen förändrats SÅÅÅ mycket?!?!
det finns folk som tror jag är sjuk, å det finns folk som ifrågasätter om jag verkligen får äta godis i mitt nya liv, det är fan det DUMMASTE jag har hört. Tror folk verkligen att jag bara sitter hemma å knaprar morötter, så oj vad dom då tror fel.
Allt handlar väll om mängd å hur ofta man äter snasket.
I Oktober så gjorde jag en operation som jag är så nöjd med, det vore väll konstigt om jag inte hade nått häng att ta bort efter min viktnedgång.
Hade turen att få världens UNDERBARASTE läkare. Så passerar jag Stockholm nått så ska jag banne mig in å ge henne en stor kram =) hihi.

Nä nu ska jag sluta surra å gå å göra frukost till jag å pojkarna, så får vi se sen hur det är med Tindra under dagen.
Kallt å hurrvigt är det ute oxå :S

Kram på er alla.
*kram*

Å till dig Sofie, nu är det äntligen Januari, så nu får bebis komma!!!
Lycka till då det är dags!

2 kommentarer:

Trollmamma sa...

Hoppas att hon är piggare snart...lilla gumman!

Måste säga att du har verkligen varit jätte duktig och gjort nått enastående! Det är kul att du har lyckats så bra som du har gjort!

KRAM!

Felicia6 sa...

Hoppas hon frisknar till snart, fy så jobbigt med hög feber :S

Vet att du inte klankar ner på oss som gör operationen men vill bara säga att vi måste oxå kämpa och ändra vårt tänk för annars går vi upp allt igen oxå