torsdag 19 november 2009

Knäckt min rygg...

Attans så smart jag är som satte igång en liter bulldeg, gick promenaden. Så då jag kom tillbaka så var det bara till att ställa sig å baka ut saffransbullarna med mandelmassa i. Satte en ny bulldeg, nå butterkaka eller vad det nu hette. Så snart ringer äggklockan å degen har jäst klart. Då ska Danne få hjälpa mig att baka ut dom. Jag kommer troligtvis inte att ta mig härifrån soffan då det är dags för det. Än mindre i morgon på morgonen då det är dags att kliva upp ur sängen.
I morgon är det fredag igen, då är det fredagsmys.....

Orsaken till all bakning i kväll var för att jag skulle testa den nya assistenten, å det var så smidigt att sätta degen så därför blev det en massa bakning. Haha.

, natti natti på er.

*Kram*

3 kommentarer:

Trollmamma sa...

Du är ju inte klok...haha Baka NU! Jaja, får väl komma förbi och fika lite då...kanske :p

Du får i värsta fall be Danne hjälpa dig ur sängen i morgon ;)

Vi ses!

Kram!

Anneli sa...

Haha, men jösses kvinna, var kommer all din energi ifrån??? ;-)
Men de lät ruskigt gott allting, synd bara att du måste plågas nu =(
Ta en lugn fredag så du orkar med helgen!!
KRAM

Johanna sa...

Kanske är tur att man inte har en assistent, skulle vi nog rulla fram om vi bakade så mkt som du.... ;)
karaktären är inte den bästa...hihihi
Hoppas det gick bra å att du kom dig upp från soffan.

Ha en skön fredag!

*kram*