tisdag 24 november 2009

Grått grått...

Nu börjar jag vara less på detta väder. Det är blött, grått å disigt. Tar hellre lite snö på backen så det blir lite ljusare å barnen har något att göra.
Som det är nu så vill dom inte direkt vara ute då det regnar, å jag tvingar inte ut dom heller.
Utan vi försöker fördriva tiden att göra lite annat, pyssla, baka, städa å plocka på lite.
Casper är gode uttråkad idag :S Ingen av hans kompisar är hemma idag, så han har ingen att vara med. Måste komma på något han kan göra.

Själv ska jag försöka sätta mig å korta av julgardinerna till köket. Har kommit fram till att jag inte ska byta gardiner i vardagsrummet, utan dom svarta gardinerna får sitta kvar här inne. Det ska liks in ljusstakar å julgran sen.
Så gardinerna som satt i rummet tidigare får bli till köket.
Så jag har att göra i allafall, ska försöka knäcka nån bra nöt till Casper då.

Tindras koppor har nu torkat, så skönt. Det var inte kul, så mycket hade inte pojkarna då dom hade det.
Sen kanske det inte gör saken bättre att hon hann knappt bli frisk från förkylningen innan det var dags for vattkoppor å hög feber, så vi har en lite trött tjej. Hon är en långsovare, i allafall dessa dagar. I går väckte jag henne kl 10:00, å idag kom hon upp vid 9:30.

På återseende alla glada.

*kram*

1 kommentar:

Johanna sa...

Men lilla gumman, det har verkligen tagit på krafterna för henne.
Hon kan få lite energi från Clara, hon har så det räcker och blir över.

Hoppas hon piggnar till snart=)
God natt...

VI syns!
*kram*