söndag 29 november 2009

1:a Advent..

Då var det söndag igen, å idag är det 1:a advent. Fattar inte hur detta gick till.
Vi har ingen snö, så inte infinner julstämningen sig riktigt. Mysigt att slå in julklappar däremot. Men nu finns det inga fler att slå in.
Denna helg har varit rätt lugn.
Vi var på barnkalas igår, så då försvann 2½ timme väldigt fort. Sen var det kväll å barnen nattades.
Idag har vi städat lite, jag har vikt all tvätt å lagt in i garderoberna.
Danne har plockat å gjort i ordning i barnens rum.

Var förbi graven å bytte ljus, ville tända ett ljus för henne idag då det är 1:a advent. Just nu är det så mycket som jag saknar, att det rusar mot Jul gör det inte lättare heller. Kommer att vara ett otroligt stort tomrum på Julafton. Men även nästa helg, då det nalkas Julbord, då kommer en stol vara tom. Varför min Elsy?!?!??!!! Varför???? FAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!

På eftermiddagen har vi varit hos David, å vips så hade denna dagen oxå gått.
tindra var lite varm å hängig nu i kväll, inte så att jag tempade henne, men jag blir galen om hon ska bli sjuk IGEN. Då skulle det bli 3 gånger inom en å samma månad. Inte alls okej enligt mig.
Själv har jag en gräslig huvudvärk :S Men man är ju som van. den finns alltid där. Bara till att trampa vidare.

Jag har ni i kväll suttit med mitt Cv, tänkte att jag ska ta hjälp av coachen i morgon så hon får hjälpa mig å komma med bra råd för att få till ett riktigt bra Cv. Nu vill jag ha ett jobb, å få lön på mitt konto. Det vore grejer det.

Nu ska jag sätta mig å få ihop en matlista för ca 2-3 veckor, å så en handlingslista.

Sov så gott allihopa.
Å nu vill vi ha lite vitt på backen så julstämningen infinner sig.

*kram*

2 kommentarer:

Johanna sa...

Förstår hur du känner dig....har samma känsla själv för tillfället...=(

*kram*

Anneli sa...

Jag tycker så synd om dig gumman =(
Å förlora nån så nära en högtid är jobbigt, jag har ju väldigt svårt med julsånger än :S Men du är stark och du kommer att ta dig igenom det här = )
Idag snöar det här, kors i taket, riktiga lapphandskar!! Så för tillfället är d vitt här hihi =)
Ha en bra dag så hörs vi!!

Styrkekram!!!