söndag 8 november 2009

Blev inget...

skrivet igår. Fullt upp med typ allt å inget.
Hade ont i rygg å armar i går efter fredagens bakning. Men vad tusan, efter en stund har man ju mjuknat upp lite i allafall, fniss.
Skulle försöka mig på en promenad igår i det snöiga vädret, men det var blött å slaskigt ute så mina sockar blev blöta.
Jag tog mig inte runt hela rundan, började med att gå till graven å tända ljus. Fridfullt att vara där nere, så tyst å lugnt.
Sen gick jag till Ica för att handla hem lite småsaker till middagen. Det blev tungt att bära det på ryggen, så det blev raka vägen hem från Ica.
Jag å Danne hjälptes åt att fixa middagen innan Anneli & Lelle kom å käkade med oss.
Tack för trevligt sällskap å surr en stund, barnen å gubbarna trivdes nog rätt bra i rummet spelandes. =) Nog för att Tindra blev rätt bra gnällig. Men det är sådant man får räkna med då det finns barn i huset.

I går var Tindra feberfri, men hostig å snorig.
För att i natt vara febrig å ha en jävulsk hosta. Jag har inte alls sovit bra i natt. Vaknat för minsta lilla. Svider lite lätt i ögonen, men sova det ska jag göra i natt. Har jag då tänkt i allafall.

Ska dra mig ut på promenad lite senare idag, å idag blir det hela rundan. Stoppar in lurarna i öronen å lyssnar på bra musik, då susar man fram längs vägen. Så underbart skönt att komma hem å slå sig ner i soffan efter en promenad. Ännu skönare att hoppa in i duschen å bli människa igen.

Ha en skön söndag.

*kram*

Inga kommentarer: