fredag 27 november 2009

Hmmm...

I stället för att ens ha en chans att stanna upp å känna hur jag mår så gasar jag på i 210.
Förskolan å förskoleklasserna har varit stängda idag.
Planerna för dagen var helt andra än vad dom blev. Vi skulle iväg så barnen skulle få leka, men dom var sjuka så det blev inget med det. I stället fick Casper fara till Nea, å vi andra åkte hem. Jag fick ett ryck å satte en deg, här skulle det bakas frukost frallor, sagt å gjort. Degen fick jäsa å under tiden så gjorde jag saffrans muffins.
Sen bakade jag ut frallorna, har tjuvsmakat dom å riktigt goda. Så jag måste köpa hem mera jäst.
Det går ju på tok för smidigt att sätta degar i assistenten, det var det bästa jag har fått :P
Kommer verkligen till användning.

Skulle behöva ta tag i att vika tvätten, men det pallar inte denna kroppen av just nu, nacken värker så det är jobbigt att hålla upp skallen. Men vika tvätt kan jag göra framför tv:n i kväll, förena nytta med nöje ;)

Har gjort lite fredagsmysigt här hemma med tända ljus överallt =)

Jack har gått iväg å leker med Simon å Leo. Tindra ligger på soffan å kikar på tv. Jag ska peta i en växel till å få ner lite bråte i källaren.

Ha en skön helg allesammans.
*kram*

2 kommentarer:

Tina sa...

Fasiken va du bakar på! Kan man inte få lite nybakt? :)

Myzan sa...

Tina, ja visst kan du få det. Kommer du å hämtar det, eller ska jag leverera det i Januari?! ;)