onsdag 3 juni 2009

Genomblöt..

det är vad jag är just nu. Jag å Maria har just tagit en kvällspromenad, men vi kortade ner den lite. Vi är tillräckligt blöta ändå. Men inte stoppar något regn oss inte.
Sitter här med en kopp Grön kompis, mumsigt.

Idag har jag å barnen promenerat till Apoteket, Ica å så till svan dammen å kastat lite bröd till ankorna. Tusan vad jag hatar fiskmåsar, äckliga fåglar. Dom flyger ju nästan på en bara för att hinna få av brödsmulorna.

Givetvis så glömde jag ju köpa det vi gick till Ica för att köpa, så det fick bli en sväng upp till hörnan på eftermiddagen för att köpa Aftonbladet med Efterlyst bilagan, bilagan är riktigt bra läsning.

Fördelen med regnet är att jag inte behöver ut å vattna blommorna idag, å jag behöver nog inte till graven å vattna krukrosen i morgon, den har nog fått sin del vatten som den behövde.

I morgon då barnen är på dagis ska jag försöka göra nått jag inte har gjort på 5 månader, jag ska hem å bara vila. Ligga på sängen å absolut inte känna dåligt samvete för det. Ska helt enkelt bara tänka på mig själv i morgon.

På eftermiddagen har vi Grillfest på dagis. Sen har vi veckans överraskning till barnen, dom ska få göra något dom inte gjort förr. Casper ska sova borta hos sin bästa kompis, å Jack ska få ha sovkompis här. Visst, dom har sovit hos mamma/mormor, men aldrig hos kompisar. Så det blir nog spännande för dom.
Å dom vet inget föränn i morgon efter grillfesten.

Som Jack sa tidigare i kväll då han skulle sova, det är en stor dag i morgon, för jag ska grilla hamburgare på dagis, godnatt Casper.
Sötisen.

kram på er där ute i regnet.

*kram*

Inga kommentarer: