fredag 6 februari 2009

snö snö snö!!

hur jädra mycket snö kan det komma på ett dygn?? :S
kallt ute är det oxå -17,4 grader, å inne har vi 17,3 grader. Så här i rummet har vi 20 tända värmeljus... mysigt värre.... får hoppas på lite värme i huset i natt, annars blir det ner å elda lite i morgon, finns väll nå gammöbler att elda eller nått.. *skrattar*

Ja annars idag då? Efter barnen varit på dagis så åkte vi till morsan å åt mat, gottit var det. Kyckling med nått gott runtom, å klyftpotatis i ugnen. Ser ni så bra jag är på att förklara saker..
Tack för maten mamma.

Vi gick upp på Tempo å köpte lite fredagsmys. Tindra hon är så go, inte ska hon åka på boben inte, nä hon ska minsann gå, eller rättare sagt SPRINGA fram... å snabb är hon oxå. Hon stannade till utanför Ingemar å var som på väg in där. Lite sur vart hon allt då vi sa nej å att vi skulle gå vidare. Hon skulle ju binka som hon sa.

Jag har pratat med Catrin i Grekland idag, det var trevligt. Men min engelska suger ju. Så ska jag nångång åka utomlands så får jag ligga i hårdträning här hemma först.

har även pratat med Betina ikväll, trevligt det med =)
Kloka ord, från en klok kvinna ;) hihi

Ja just ja, tror ni jag hade nå tur idag då jag skulle skotta bort plogkanten innan jag skulle åka å hämta barnen på dagis.
Det kom en ängel i en traktor å skottade bort kanten, öppnade rutan å sa att han inte kunde se en kvinna lida, å sen försvann han iväg med sin traktor. Det finns verkligen snälla själar!!!! =)
Skönt att få skona axlarna å magen lite, hade ju redan varit ute å skottat i morse innan kl 07.

Å nä, jag är inte gravid, utan det är där jag opat som det gör ont å ömmar då jag skottar, önskar som FAAAAN att vi hade en snöslunga ska ni veta.

Nu ska jag gå å dra täcket över skallen å sova.
Sov gott på er.

*kram*

1 kommentar:

Felicia6 sa...

Ja jag är något glad över det :D Jag sa till Tony att den dagen vi köper hus så kommer vi köpa antingen en snöslunga eller en minitraktor så man får bort allt snö!

Tur du hade med traktorn som kom förresten :)