onsdag 11 februari 2009

Effektiv..

idag har jag varit lite effektiv ändå.
Här var det ingen sovmorgon i morse. Vi fikade frukost å jag plockade undan lite undertiden motorvärmarkabeln var i, ute var det -15 grader.
När den fått sitta i ett tag så packade jag in unghögen i bilen å åkte å hämtade morsan. Vi åkte upp till stan, skulle uträtta ett ärende å så skulle vi å hämta ut cykeln som nu har tillfallit Danne. Det var ingen som hade anmält den stulen, så då fick Danne den.
Sen då vi kom tillbaka hem igen så har jag rensat lite tidningar å annat pappersskräp. Försökt skriva en handlingslista, redan ätit middag, å nu funderar jag på om jag skulle sätta mig å sy gardinen in till Tindras rum. Eller om jag ska vänta med det till i kväll då kottarna sover. KAn nog vara klokast det.
Pojkarna skulle oxå ha haft nya gardiner in till sitt rum. Har ett tufft Tom & Jerry tyg att sy en gardinkappa in till deras rum.

Annars då?! Ja jag börjar vara Biosugen igen..haha det var ju förra veckan jag var iväg på bio. Men det är ju trevligt att se en bra film på bio, å med något gott att äta i knäet.
Jack å Casper vill gå på bio å se Bolt.

Nä, kanske ska gå å sätta igång en tvättmaskin. Men jag återkommer nog i kväll då gardinerna är klara. Om jag inte tappar stinget vill säga.

Hoh Hoj!!

1 kommentar:

Anonym sa...

De kanske tycker det är lugnt och skönt utan två glada och energifulla små barn ;)
Clara är då pigg och glad iaf utan några som helst tecken på feber.

Du verkar då vara så alert under dagarna. Måste också bli det. Måste ta och skärpa till mig och börja gå ner i vikt. Funkar inte så bra =( Motivationen är borta, trist.

Men snart kommer våren och den underbar solen ..... Längtar...

Hare gott!