fredag 12 februari 2010

Troligt...

Jag är helt knäckt efter natten som var. Började ju bra i går kväll med att alla barn kom sig i säng, å tillslut fick man sig i säng själv.
Vid 01 i natt vaknade Tindra å ville ha "mellä", visst tänkte jag å gav henne 100ml, men i bakhuvudet hade jag känslan av att det var magsjuka på G. Gav henne den lilla flaskan å så somnade vi om. Kl 03 var det dags igen, då vaknade hon å gnydde, jag hoppade upp ur sängen å sprang som en galning genom huset å hämtade en hink. Såja, då var kräkandet i gång.
Så jag har haft henne i våran säng på utkanten för att kunna hjälpa henne.
Inte mycket sömn från 03 för mig. Har varit som en zoombi idag.
Så efter middagen snodde jag åt mig 1½ timmes sömn. Vilket inte känns av nu, för jag är galet trött fortfarande.

Så så kul har min dag varit, ingen egentid å sväng på stan för mig inte. Men vad gör det då vi fick gosa hela familjen idag, så vi får oss en långhelg vi.
Danne stannade hemma å tog hand om Tindra, å så bestämde vi tillsammans att det var lika bra å ta det säkra före det osäkra å hålla pojkarna hemma från skolan å dagis idag för att kanske inte smitta ner hela samhället.

Nu ska jag ner i källaren igen å byta i tvättmaskinen, det blir ju tyvärr en massa tvätt då det finns magsjuka i huset. Bläääää. :S
Sen ska jag bädda ner mig under en filt i soffan å kika lite på tv eller om det blir nån film. Å jag vågar nästan satsa på att jag kommer att somna på soffan i kväll :P

Jack kom just in i rummet, han har samma eksem som jag hade då jag var liten. Lider med stackaren. Han kliar så jag tror han ska riva skinnet av sig.
Har smörjt in han så hoppas jag att det ska bli bättre.

*kram*

2 kommentarer:

Trollmamma sa...

Inte kul med magsjuka...vi har ju varit drabbade i detta hus också. Men än så länge bara en av fem, så det är jag nöjd med.

Håller tummarna att ni andra klarar er.

Men vi får försöka se positivt, bättre nu än nästa helg ;)

Kram!

Anneli sa...

Stackarna som måste ha en massa eksem = ( Man lider verkligen med dom då man ser hur jobbig klådan är!! Skulle gärna bta med Amanda då hon har det jobbigt.....
^Hoppas nu att ni slipper dratta dit alla i magsjukan å att lillbruden kryar på sig!
Hoppas vi kan ses snart! KRAM