tisdag 9 februari 2010

Ny vecka..

Å snart har halva arbetsveckan oxå gått. Inte för att jag har nått arbete då. Men tiden går i allafall fort, nästan för fort just nu. Hinner inte med, tiden räcker inte till.
Idag har jag städat å donat, jag å Tindra bakade lite som dom sedan har fått äta av.
Jag fick mig ut på en promenad idag, direkt efter maten så kastade jag på mig kläderna å vandrade varvet runt. Så då jag kom tillbaka kunde Danne åka i väg på sitt.
Men det var så underbart härligt med promenad, vågar inte räkna efter när det var sist jag var ute å gick. Lagom kallt -10 grader å med ny bra musik i öronen.
Sen har jag nattat barn å slappat här vid datorn. Funderar på att styra stegen mot sängen. Vore skönt att somna i tid i kväll. Läste nånstans i går att motion å vila ska vara bra för extraslag. Så man kanske ska ta fasta på det.

I går anmälde jag mig i allafall till att ta förarbevis för skoter. Kan vara en fördel att ha det, speciellt då Tindra nu tyckte det var skoj att åka skoter. Så då kan jag ta henne på skotern å köra =) Kanske skulle ha stripat om den till en riktig tjejskoter, vad tycker du om den ide´n Danne??? :P

gott folk. Natti natti.
*kram*

Förresten, jag hamnade på en massa kändisbloggar idag. Å det finns verkligen puckon.

2 kommentarer:

gula grannen sa...

De där med skotern lät som en bra idé =)
Riktigt tjejskoter...

Näe nu ska här läsas sen sova...
Tänk, snart kanske jag kan följa med på någon prommis....om man får bebis nån gång .. =/ ;)

Hare gott och sov så gott =)

Trollmamma sa...

Det är alldeles för länge sen vi var ute och gick... Nu måste det bli ändring på det tycker jag. Saknar våra promenader.

Kram!