onsdag 30 december 2009

Rusar iväg..

Denna dagen har bara runnit mig ur händerna.

Började med allt det vanliga kring att kliva upp å fixa frukost å göra sig till människa.
Casper har haft sin kompis Nea här idag. Så mitt på dagen idag packade jag in alla 4:a barn i bilen å åkte till Coop för att handla. Måste ju utmana ödet lite. Men det var inga problem, det flöt smärtfritt fram.
Vi gick inne på affären som en ankfamilj.
Sen raka vägen hem igen, hög tid att börja förbereda för middagen. Vi skulle ju ha middagsbesök :)
Så jag började skala potatisen till potatisgratängen, linda in kycklingfileérna i bacon å bryna dom, göra såsen å hinna med ett Ica besök mitt i allt det där. Kasta pappersinsamling oxå. Tur man är kvinna, många bollar i luften samtidigt.

Men mat blev det i allafall, å ja just ja. Jag hann ju baka en kladdkaka mitt i allt oxå :P
Å den verkade gå hem, alltid lika kul då folk säger att maten jag gör går att äta. =)

Fast vem vet, dom kanske kramar toastolen där hemma å kaskadspyr justnu. , så illa tror jag inte att det är.

Barnen har haft kul, både lek å lite kiv, precis som vanligt med andra ord.
Men tiden går ju för fort, som alltid då man har trevligt.
Ett par goda skratt så det känns i maggropen.
Tröttheten börjar komma, så man kanske skulle vara klok å gå mot sängen. I morgon blir det ju en SEN natt.

Har gjort nån god gärning idag, rensade ju som sagt källaren på lite "skrot" härom dagen. Så några saker har fått nya hem. En väska står i källaren å väntar på syrran.

gott folk. Sov så gott.
Å Gott Nytt År på er!!!

*kram*

1 kommentar:

A sa...

"Fast vem vet, dom kanske kramar toastolen där hemma å kaskadspyr just nu"

Tyvärr inte så långt ifrån sanningen, men det beror knappast på maten.