tisdag 15 december 2009

Jippie!!

Jag ser det snöaar, jag ser det snöar, nu blir det vinter hurra!!
Äntligen lite snö, det hör till Julen när man bor här uppe.
Jag har varit ute å fotat snön nu i kväll, så i morgon ska jag sätta in bilder så att du får se snön Catrin. Å så har jag äntligen skrivit ihop några rader till dig, så i morgon ska det postas ett brev till dig oxå. Du får hålla ut så länge.

I kväll har vi haft lite julmys här hemma, vi skulle baka pepparkakor, men dom kan jag meddela att dom ligger i komposten, å där får dom ligga.
Jag köper hem en burk pepparkakor i stället.
Julgranen är framplockad, pyntad å klar.
Vi har städat undan å röjjt lite, så bra det går röjja emd en ond rygg.

Ska slappa i soffan med lite korsord nu.
I morgon blir det vitersaga i stan, ska passa på att kolla om Dannes julklapp har kommit då oxå.
Gäller att passa på då jag lika är in till stan. Å så ska jag köpa julklappen till Tindra som jag har sökt efter. Så är allt bortgjort. Måste hitta den, tanken är att dom ska få just denna julklapp på morgonen så dom har något att göra på dagen då vi stökar på i köket.
Pojkarnas har jag redan hittat.

Ha en trevlig kväll.

*kram*

1 kommentar:

Johanna sa...

Visst är det underbart med snö =)
Hoppas sagan är bra, de som sett den har då varit nöjda.

Ha en härlig förmiddag!

*kram*