fredag 26 mars 2010

1:a för i år...

Idag har vi grillat till middag, så gudomligt gott med grillat kött å goda såser till. Mumma säger jag bara. Så nu fick jag mersmak på grillningen. Sugen igen, å grillade majskolvar till.

Jag har varit rätt effektiv idag, först lämna barn på morgonen, sen möte, en sväng på stan för att bara gå å strosa. Sen upp på Solbacken å handla, hejja på känt folk man springer på. Hem å äta lunch, sen hämta hem barnen igen. Tog mig en promenad innan middagen oxå. Så skönt det är att gå. Har skottat gården oxå. Nu är jag gode less på SNÖ!!!!

Vill ha vår, höra fåglarna kvittra, se första blomman komma fram, grilla å bara njuta av solen å trevligt sällskap. Det är grejer det.

Jag å Danne har sett film nu i kväll sen barnen hade somnat, en bra film. Helena Bergström är bra både som skådespelerska å regissör.
Sitter å gäspar, lite paff är jag över att jag inte somnade ifrån filmen. Det brukar jag ju göra så fint.
Sängen nästa tror jag det får bli. Lite pensionärs varning så där ;)
Ha en trevlig helg.
*kram*

1 kommentar:

Trollmamma sa...

Grillat...mums! Speciellt majskolvar :p Det om nått kan ge vårkänslor ;)

Kram!