måndag 12 oktober 2009

Operation tå nagel...

Ja så var den avslutad. Ringde Vårdcentralen i morse å fick en tid till samma läkare jag träffat på akuten i helgen.
Hon kikade lite på den, konstaterade att den var rödare å mer svullen nu än i lördags. Så efter rådfrågning av annan läkare (Mats G) så skulle det bedövas å läggas ett litet snitt.
Byte till Akut rummet å börjar göra i ordning för bedövning. Å hej bara vad den gjorde ont, det måste bara vara ett märke i britsen där jag har legat. Som i tecknade serier där det blir en fördjupning i tex asfalten då någon ramlat ner från himlen.
Jag tog i så in i hellskotta å tryckte mig neråt istället för att sparka till nån stackare.
Då bedövningen var lagd så skulle hon bara klippa en bit ur nageln. Då kom det en massa var underifrån nageln (äckelvarning jag vet!!). Mats G kommer in igen å tycker hon ska klippa lite mera, sagt å gjort. Då ser han att min nagel är rätt lös. Så då blev det bestämt att min nagel skulle väck. Å exakt i denna stund då dom våldar bort den så åkte jag en sväng till himlen å tillbaka. Hela vårdcentralen måste ha hört att jag var där, kan ingen ha missat.
Men nu sitter jag här, en massa var fattigare, en tå nagel fattigare, men jag har ingen pulserande smärta längre. Undra hur det kommer att kännas då bedövningen släpper?! *gruvar mig*
Men det är inte varje måndag man får göra en sådan skönhets operation. Nu ska det förhoppningsvis komma fram en frisk nagel. Om ett par veckor eller månader.

Det är vad jag har gjort denna förmiddag. Undra om eftermiddagen har nått trevligt att bjuda på.

Hej så länge.

*kram*

3 kommentarer:

Anneli sa...

Hoppas att du inte får allt för ont då bedövningen släpper!! MEn vilken tur att du fick hjälp så fort ändå, för så ont som du hade var ju inte mänskligt!!! Ta d lungt nu gumman!! Kram kram

Trollmamma sa...

Skönt att den är borta nu. Hoppas att den smärta du eventuellt kommer att känna är lättare att handskas med än den du hade innan.

Kram!

Johanna sa...

Usch det du har varit med om på fm låter ingevidare...
Hoppas du inte får sådan värk när bedövningen släpper...