fredag 28 november 2008

Fredags kväll..

Bild från pepparkakshus pyntningen. Gissa vad Tindra hade siktet på?! ;) :P



ja då börjar fredagen lida mot sitt slut.




Har varit en riktigt bra fredag idag. Vi vaknade vid 7 tiden å klev upp å jag började stöka på med frukosten.


Tindra har hostat i natt å låter lite slemmig i halsen. Så hon har fått vara hemma med mig. Så då vi åkte å lämnade pojkarna på dagis så åkte jag å Tindra upp till stan å hämtade upp svärmor, körde till kvantum å så upp på solbacken. Efter vi lämnat av henne så åkte vi hem å lillgumman somnade i bilen. Började stöka på med middagen som skulle bestå av tacos. Skönt att slippa stå å hacka allt i sista stund. Då jag pratade med svärmor i telefon om julstärnor på fot så passade jag på att bjuda ner henne hit att käka med oss å se på Idol. Så hon åkte ner med Danne efter jobbet.




Så vi har ätit gott å haft det trevligt.


Å ÄNTLIGEN så måste föräldrarna till alla 10-16 åringar som röstar på Johan ha spärrat telefonerna. För i kväll gjorde han sitt i Idol. Såg ju helt galet ut tjejen som bara satt å skrek å hade sig då han sjöng framför henne. *gapar*




Danne har åkt för att skjutsa hem svärmor å jag sitter här å är sjukt trött.. *gäspar*




I dag har vi fått upp ljusstakarna i fönstrena å barnen har bakat chokladbollar med barnen. Så då passade jag på att bygga ihop pepparkakshuset..så nu är det gjort.
Barnen pyntade det så fint :)


Julstämningen börjar infinna sig nu.....det är till å med fint ute på altanen, den delen under tak ;)




Jag längtar till på söndag, då är vi bjudna på julbord. Ska bli både gott å trevligt...så gissa om jag sitter å funderar på vad jag ska ha på mig :P Kan ju inte åka iväg i mjukisbyxor heller. Ska ju träffa folk som jag inte har sett på flera år, å som inte har sett våra barn heller, å inte min älskade man heller för den delen. Så det ska bli riktigt trevligt.
Nu ropar sängen på mig, så sov så gott!
*kram*

Inga kommentarer: