fredag 1 januari 2010

Nyårsaftonen..

I går var det ju som bekant Nyårsafton. Å vi var bjudna hem till Anneli & Lelle å barnen.
Anneli fyllde 30 år igår. Grattis Grattis.
Så vi var på kombinerat Nyårsfirande å Födelsedagsfirande, inte illa det.
Vi åt gott, Västerbottensost gratinerad fläskfilé och Potatisgratäng.
Sen åt vi kladdkaka till efterrätt, å så en massa godis fanns oxå.

Vid 12 slaget var vi ute å kikade på raketerna, men Casper ville gå in så jag följde med han in. Det var nog lite läskigt i allafall med raketerna.
Drack skumpa när alla kommit in å gosat ner sig i soffan.
Så jag tror klockan blev strax innan 01 innan vi började köra hem från Boliden. Det var inte så trevligt väder att köra i. en massa snörök.
Men summeringen av kvällen var toppen bra.
Så tack till värdparet att vi blev bjudna! =)


Summan av 2009 är väll sisådär.
I morgon är 1 års dagen.
Men bortsett från allt det jobbiga med Elsy så har vi lärt känna å börjat umgås med nya bekantskaper. Super kul.

Jag har nått som bubblar i mig, bära eller brista känns det som. Men jag orkar inte bry mig så hårt om det just nu. Den som lever får se.

Det nya året ska bli ett toppen år. Finns ju redan vissa planer, både för denna sommar å nästa, å båda sakerna ska bara gå i lås, så enkelt är det. Hör ni det nu!? ;)

Längtar till om sisådär 11 dagar, då ska jag NJUTA å det i fulla drag.

År 2009 fick jag diagnosen "Fibro" så jag är långt i från fräsch i min kropp. Men har kommit fram till att det är bara att försöka bita ihop. Jag menar, jag är inte ens 30 å har denna värken. Men skulle jag sätta mig ner å falla ihop så skulle det bara bli värre. Så är det för mig i allafall, så jag klagar i det tysta, inom husets fyra väggar.
Nu talar jag för mig själv, å inte för andra med denna diagnos.
Som idag, snöstorm ute, storm å värk i min kropp. Men jag tutar på.......

Ha en bra dag på det nya året.
Själv tänker jag plocka bort Julen, har massor att beta av på våran lista innan badrummet ska fixas. Så att få bort julen är en av dom. Lika bra att passa på idag då vädret ute ändå inte är så trevligt.

*kram*

2 kommentarer:

gula gula grannen =) sa...

Vi är fullständigt med på planerna =) Iaf för nästa sommar har man börjat kika runt, ska bli så skoj!!!! Och DET ska gå i lås. Det ska mycke till för att det ska förstöras =)

Kram i snöovädret!

Anneli sa...

Tack igen för ni förgyllde min 30 årsdag å nyårsafton =) Ni är guld värda!!
Jag ska tänka på dig i morron, men du får tänka som så att du har nu äntligen lyckats ta dig igenom alla jobbiga högtider......Saknaden kommer aldrig försvinna,men d blir lättare = ) Å du är stark!!
Ha d bäst! Kram på er = )