lördag 2 januari 2010

Lördag..

Inte för att det känns som lördag men. Almanackan säger att det är Lördagen den 2 Januari 2010 idag. Får väll lov att tro på den då.
För övrig 1 år sedan Elsy somnade in, dagen har gått bra. Har varit ner å tänt ett ljus på graven, i all den djupa snön. Inte för att det direkt syns att jag har tänt ett ljus, men känns bra för mig själv att ha gjort det idag.

Jag å barnen var iväg idag på dagen så dom fick leka med Ljova å Monika. Caspers kompis från dagis. Ljova hade pratat om Casper i flera dagar nu, så hon hade lovat han i går att ringa å fråga idag om vi kunde komma dit en stund.
Under tiden passade Danne på att inhandla dörr till toaletten å lite annat som snart måste finnas hemma.

Efter vi kom hem därifrån så käkade vi middag å så gick vi upp till grannarna Tindra fick leka med sin Clara, pojkarna lekte dom med. Det syntes verkligen på rummet då det var dags för städning. Ojojoj, att man kan stöka ut så mycket.
Vi fikade gofika å surrade, å så vart det en hel del bläddring i olika kataloger. Så som Casper sa, nu blir det till att äta Fil å Youghurt. Sötnosen där.
Efter alla barnen med hjälp av 4:a föräldrar städat upp i Claras lekrum, begav vi oss hemåt för att natta lite barn. Tindra somnade direkt. Pojkarna är fortfarande vakna, men ligger i sina sängar i allafall.
Vilket jag oxå ska göra alldelens snart. Är super trött, hade nämligen inte somnat i natt då klockan hade passerat 02 :S
Så jag hoppas på en betydligt tidigare natt i natt.

*kram*

Inga kommentarer: