måndag 4 januari 2010

Atjoo prosit..

Såja, vaknade i morse med lite halsont. Sitter här nu med en ond skalle å det kliar i näsan på mig, så där så att jag vill nysa hela tiden. Men hellre förkyld denna vecka, sen har jag rent inte tid.
Tindra fick nån turbo feber här i eftermiddag, ingen feber, 30 sekunder senare hade hon feber å vid sängdags var hon normaltempad. Ska vi tro att det var denna månads feber då?! Hon har ju som feber 1 gång i månaden, så känns det i allafall.

Här på våran gata där vi bor, har vi dom bästa grannarna. Jag menar, det är inte varje dag man får nybakat bröd. Å det var så gott. Det hade du gjort bra Andreas. Säg vilken annan granne som skulle plinga på med det på denna gatan, ingen. Dom står ju bara å tittar på då en kvinna skottar.
I allafall så inspirerade Andreas mig vad gäller bakning, så jag kastade igång en fralldeg på jästen som låg i kylskåpet. Bättre att göra goda frallor vi kan ha till färdkost, än att kasta jästen.

Ska göra ett ryck med tvätten i morgon, det är ju så kul att vika tvätt. Näe, inte riktigt, men det får ju lov att vara kul. Hehe.

Tror jag är lite slut i skallen, blandade mig en treo i förmiddags då jag hade så ont i skallen. Å jag kommer inte ihåg om jag drack upp den eller har hällt ut den. Gissa om det är illa då. Börjar ju bli lite smått orolig för mig själv. Får sätta komihåg lappar på armarna snart för att komma ihåg vad det är jag ska göra.
Som nu, kom jag just på att jag för 2 dagar sedan skulle ha kolalt mekonomens hemsida. å det har jag inte gjort ännu. Men ska göra det nu!

Doris tackar för sig för idag.
Sov så gott.
*kram*

2 kommentarer:

gula grannen sa...

Planerna lutar åt torsdag efter lunch att vi tar er dotter om det går bra =)

Anneli sa...

Hm, ´vi har inga såna goa grannar här inte! Kanske måste köpa hus på eran gata så kanske vi åxå har överaskningar i brevlådan å bröd på bron hihi = ) Eller så flyttar vi helt enkelt in hos er ;-)