söndag 24 januari 2010

Helgen som gått..

Då har snart ytterligare en helg susat förbi.
Jag orkade aldrig skriva något i går, var alldelens för trött efter gårdagen det var full fart hela dagen.
Vi började dagen med att åka till Boliden å hälsa på Anneli å Lelle å kika på bebisen, grattis till dom stolta föräldrarna å stolta syskonen.
I Boliden var vi ett par timmar, snusade bebis, fikade å bara surrade.
Sen styrde vi kosan vidare mot David, där blev vi hela eftermiddagen/kvällen. Så vi hade däckade barn då vi kom hem på kvällen.
Själv var jag toktrött även jag. Men kikade lite på tv innan det blev sängen för mig.

Idag har vi varit ute människor, vi vaknade tidigt i morse, så vi åt frukost å så for vi till isbanan så barnen fick pröva sina skridskor, även Tindra har fått sig skridskor. Så dom testade det alla 3. Pojkarna tyckte det var kul, Tindra däremot tyckte att det var halkigt.
Efter lite sms fram å tillbaka så blev det bestämt att efter vi hade varit å handlat skulle vi åka iväg till pulkbacken å ha det skojigt, leka av oss lite grann å grilla. Clara å Tindra körde en egen variant i backen på hur man kan ta sig ner, dom rullade sig ner, å Clara rullade sig även uppåt. Så jag gissar att dessa barn kommer att somna på 2 röda i kväll.
Skönt det, för själv är jag trött å skulle vilja sova. Blir nog en tidig kväll för mig.
Ska gå å renbädda sängarna å stoppa i våra nya kuddar i sängen.

I morgon kommer väll byggaren tillbaka så får vi se hur det går med allt detta.

Jag har fått 2 sprickor bak på hälen som gör att jag går på tårna. Det gör så grymt ont. :S

Jag som ett tag har haft så svårt för att somna på kvällarna har nu kommit in i nån fas eller nått, för jag är svintrött från denna tiden å framåt tills jag masar mig i säng. Fryser gör jag oxå. Kanske skulle vara på sin plats å ta å kolla hur järnvärdet ligger till nu, om det har sjunkit igen.

färdig surrat för mig. Men sammanfattning av denna helg är TOPPEN!!

*kram*

1 kommentar:

Johanna sa...

god natt säger vi här uppifrån...kommer somna på 3 röda =)


Kram och Tack för en trevlig em.