söndag 4 juli 2010

Varmt....

Oj vilken varm dag det har varit idag, över 27 grader i morse då jag å Maria tog oss en promenad. Måste ju ha svettats bort 1 kilo ungefär. Jag var gode högröd i ansiktet då jag kom hem, å en tryckande huvudvärk. Det borde jag ju ha räknat ut i värmen att det skulle bli så.
Vi har haft en rätt soft Söndag idag, vi åkte upp till stan å köpte med oss lite godis å dricka till Pontus å så åkte vi å besökte han på lassa. Fick träffa hans flickvän oxå, kul det. Men hade ju kunnat vara under trevligare omständigheter.
Vi åkte hem, fixade middagsrester från igår, så det blev inget avancerat i denna värmen, kräm är rätt lämpligt sådana här dagar annars.
Danne har fixat på med lite lampor å gjort lite småfix med vagnen.
Det sägs ju att det är töntfaktor att ha husvagn, så då måste man ju leva upp till det till fullo oxå ;)

I kväll var jag, mamma å Paulina upp till Pontus en sväng. Han låg å sov då vi kom. Han såg något smärt påverkad ut. Inte konstigt att han har ont med sina skador. Så vi surrade bort en liten stund innan vi åkte. Vi får se om han får operation i morgon, önskar han Lycka till i såfall.

I morgon åker vi å hälsar på nästa olycksfågel som ligger i Umeå å har opererats idag.
Lite besök måste dom små *host å harkel* brorsbarnen få.

Nu är våran källare klar, vårt sovrum gjorde jag ju det sista klart i i torsdags. Å nu i kväll har Danne lagt in mattan i hallen, så nu är hela alltihop klart.
Svalt å skönt där nere, här uppe är det 27 grader varmt inne, man går ju nästan åt.
Borde ta å krypa ihop å försöka sova nu en stund.

På återseende.
*kram*

1 kommentar:

Johanna sa...

Ni kommer ju sova underbart gott i er källare när det är såhär varmt ute. Funderade faktiskt igår kväll på att lägga mig på en madrass där nere bara för att kunna sova gott en natt utan att vara så varm hela tiden. Ha en bra dag idag!