måndag 5 juli 2010

Ävetyr...

I morse efter frukost så styrde vi bilen mot Umeå, Sonny skulle få sig ett besök på lassa.
Rena lyxsviten är ju barnrummen där i Umeå.
Han fick oxå lite godis å dricka så han skulle ha nått gott att äta på.
Efter ca 1timme å 40 minuters besök så började han se lite trött å sliten ut.
Vi åkte lagom till då han fick värktabletter å skulle vila sig en stund. Han ligger som parkerad där han ligger.
Vi stannade till på en 4 H gård där i Umeå å tittade på lite djur, Tindra tyckte inte om lukten inne hos griseknoarna. Så där inne gick dom å höll för näsan, vi såg får, kalvar, höns, kaniner i massor, 2 hästar. Det var nog dom djur vi såg. Blev inget fika där då dom inte tog kort, så då fick det vara.
Vi styrde vidare norrut å svängde in å kollade på några campingar, å så vek vi in å kikade på vindkraftverket. Inga små propellrar det där inte.
Sen körde vi till Bjuröklubb där vi gick å kikade på fyren å tog lite kort ut över havet.
Efter det var vi gode slut, raka vägen hem å så kastade vi bara in skräpet i bilen som vi skulle köra till tippen. Då det var gjort kunde vi äntligen slå oss ner å äta lite kräm å mackor. Inget avancerat i värmen.
Danne har hunnit klippa gräsmattan å flytta husvagnen så den står bra till då skåningarna kommer. Vi har nedräkning ;)
Vi avslutade kvällen med jordgubbar å grädde till barnens förtjusning.

Jag är trött å har så galet ont i min axel så det gör ont då jag rör underarmen, inte alls bra.
Så det blir nog sängen för mig snart. Låter som Danne säger jag ska sova nere i den svala källaren å få mig en sovmorgon i morgon =) Det gillas det.

Ska ta å bjuda på nå kort, men det får bli i morgon då jag laddat in korten i datorn.
Sov så gott.
*kram*

3 kommentarer:

gula grannen sa...

Imponerad av Dannes backning med husvagn, får jag gå kurs hos honom inför mitt körprov??? ;)

Anneli sa...

Låter som en urmysig dag juh =)

Myzan sa...

Gula grannen, det får du säkert ;)