tisdag 22 juni 2010

målar...

Jag målar å står i i källaren, varvar tvättning med målning. Vill så gärna att det ska bli klart i källaren innan sängen kommer. Men vi har till nästa Torsdag på oss. Så det borde vi hinna.
Jag målar dörrarna å så ska jag måla dörrkarmarna nån kväll, eller det ska jag å Danne hjälpas åt med.
Har ätit en god räkmacka idag, mums mums.
Sen blev vi bjudna upp till grannarna på surr å lek ute i trädgården. Så vi knatade dit å satt där en stund, fick mig ett vinglas i näven =)
Casper har sovkompis här i natt, så bara dom har somnat ska jag å Danne krypa upp i soffan å se Farsan. Gissar att det blir en stund med lite skratt.
Trött är jag oxå, men hoppas jag kan hålla mig vaken genom hela filmen.

På Fredag är det midsommarafton, å då blir vi ett gäng här.
4 familjer, men jag tror det blir mycket bra å trevligt. Hoppas på bra väder så vi kan sitta ute.
Nog för att jag just nu blir galen på all pollen som flyger omkring. Bilen är alldelens gul, altanen lika så å givetvis allt som är ute. Det jobbigaste är bara att Jack gubben har det lite jobbigt. Han sätter igång å nyser direkt han slår upp ögonen. Här går det inte ha fönster å dörrar öppna, å ska jag ha det så får jag vara noga med att torka. Hoppas det ska lugna ner sig snart, inte så kul att ge han medicin varje dag. Men vad göra. Bara gilla läget å försöka underlätta så mycket vi kan.

Vi har haft underbart väder idag, solen är fortfarande framme å lyser in genom fönstret så jag har den rakt i ögat just nu, men det må så vara. Bara vi får ha sol.
Så nu ska jag släppa ner persiennerna å slå igång filmen.

Ps: Catrin, jag fick ditt brev igår, ska försöka svara på det någon dag i helgen.

*kram*

Inga kommentarer: