lördag 16 augusti 2008

Abstinens..

Då var man tillbaka igen efter 2 dagar utan internet, man märker verkligen hur mycket man "behöver" datorn å att man saknar att läsa dom bloggar man följer.



Började dagen med min å Marias cykeltur, så skönt så.

Hem å kasta sig in i duschen efter den.



Sen bar det av ner till hamnen med barnen för att kolla på Isbrytaren YMER som låg nere i hamnen idag. Ingen liten båt vill jag lova. Pojkarna tyckte det var spännande att kika i den, men Casper var inte så förtjust att vara så där högt upp, å ska sanningen fram så inte jag heller. Men bara till att bita ihop å inte visa barnen att man själv är höjdrädd å inte alls skulle vilja vara där :S

Inuti båten fick man kolla runt å gå en tips promenad. Man kan ju undra hur många rätt man har där, inte många skulle jag tro..hihi









Efter besöket på YMER så åkte vi upp på solbacken för att inhandla nå gott kött att grilla. Å uppe på Solbacken var det en massa "ståhej" idag, ponnyridning, tipsrunda å fiskdamm.

Så självklart var vi tvungna att testa kunskaperna på denna rundan å alla 3 barnen hade alla rätt på dom 5 frågorna så då fick dom välja sig varsin vinst.

Tindra fick sig en fin "läragåbil" som vart hennes stolthet, hon är bara sååå söt då hon kör runt på den. Hann inte ens in genom dörren för att packa upp den då hon satte sig på kartongen å lät så som pojkarna låter då dom leker med leksaksbilarna. Så söt våran lillgumma.

Så inte dåligt att bara vara just över året å få alla rätt på tipspromenad, vi har nog en mycket smart dotter ;) hihi

Så här stolt är hon på sitt nya åk.







Behöver jag säga att hon inte blir så glad om någon tar den ifrån henne.



Till middag vart det grillat kött å potatisklyftor, så gott men vart fööör mätt :S



Så nu sitter man här mätt å belåten. Håller på att framkalla nå kort, men det tar ju sådan lååååång tid att ladda upp korten. Passar på att lösa lite korsord under tiden så, gäller ju att slå två flugor i en smäll.

bara detta är klart så ska jag dra mig mot sängen, måste ju vara pigg i morgon kl 9,00 då Maria kommer för den dagliga motionsrundan.



Nu är det bara 5 dagar kvar!!!! Det närmar sig med stormsteg... Wiiiiiiieeeeeeee, vad jag längtar men är nervös på samma gång. Håll tummarna för mig.



Kram på er å Sov så gott!

Inga kommentarer: