söndag 8 augusti 2010

Högtid x2....

Igår var det en trevlig dag från morgon till kväll.
Fick oss en liten sovmorgon, vi var alltså inte uppe med tuppen.
Fixa i ordning frukost å duscha hela familjen. Man måste ju vara fin en dag som denna. En dag då vi först var bjudna på Saga´s dop, å så vigseln mellan Joanna å Tony.
Till dopet hann vi ju fram väldigt exakt i tid, det gäller att veta vart man ska svänga av för att slippa måsta vända om ;)
Men vi hann då fran till kyrkan innan alla skulle börja gå in, så där hann jag andas ut lite. Hihi.
Saga var väldigt tyst å lyssnade intensivt på vad prästen hade att säga. Såg väldigt fokuserad ut.
Tindra var ju väldigt glad över att äntligen få se sin kompis Clara igen, det var ju ett tag sedan.
Dom satt framanför bänkrad nummer 1 å sjöng. Missade ju jag.
Jag agerade fotograf å skulle föreviga dopet.
Efteråt bjöds det på väldigt god lunch å doptårta i logen. Väldigt mysigt där i Österjörn, trott eller ej.
Barnen hade roligt å sprang av sig lite bus.
Klockan 13,05 var det bara för oss att packa in oss i bilen å dra iväg på nästa inbjudan.
Det var vigsel mellan Joanna å Tony i Stadskyrkan. Så vackra så.
Efter vigselakten så vankades det festligheter på Folketshus i Ursviken.
Super god mat, tårta, trevligt sällskap å en massa skratt. Jag skrattade så jag hade ont i magen.
Danne åkte hem med våra juveler efter middagen å jag stannade kvar till sena kvällen. Många lekar å trevligheter var det.
Kl 23,45 fick jag skjuts hem, fick inte lov att gå hem som jag hade tänkt. Det var för mörkt sa dom.
Så lite mör å slut i skallen var jag nog allt i går kväll då jag kom hem.
Men tackar er inblandade att vi fick vara med å fira dessa högtider med er =)


Finaste storkillen Jack.

Finaste buskillen Casper.


Finaste lilltjejen Tindra.


Å så ett kort på kompisarna Tindra å Clara. Riktigt sommarfina i går. Å vilken tur vi hade med vädret, var nästan bara för varmt.



Brudparet Joanna å Tony.
grattis i mängder igen!!


En mysig avslutning å ett ljus på vägen i framtiden.
*Kram*


2 kommentarer:

gula grannen sa...

Vilka sötnostjejer =)
Tack för att ni ville komma!

Anonym sa...

så kul att höra småtjejerna sitta och sjunga "en å två å tre indianer" i kyrkan. underbart söta!