fredag 23 december 2011

Dan före dopparedan....

Jag jobbar å står i, fyllde år i Onsdags så då hade jag bytt till förmiddag på jobbet så jag kunde vara hemma å umgås med barnen å Danne på kvällen. Likaså på Torsdagen, då körde jag eftermiddag istället, så då kunde jag vara med i kyrkan på Jack å Caspers avslutning å lyssna på då dom sjöng så fint.
Har jobbat eftermiddag idag, så man ligger här helt däckad i soffan. Har försökt att städa undan lite inför i morgon. Självaste Julafton, vi ska vara här hemma å umgås, äta god mat å bara vara. Ska bli trevligt. Men som vanligt på Julafton så är det rätt skönt att ta på sig mjukiskläderna på kvällen å bara mysa i soffan.

Danne har varit sjuk i en vecka så han har nog inget emot att bara ta det lilla lugna på kvällen.

Att sova lockar rätt mycket just nu, ska ju upp på morgonen, börja förbereda lite å sen iväg å jobba 3 timmar. Sen hem å stöka med julmaten, men då får jag hjälp så det är ju bra det. Hade inte tänkt att knäa bara för den sakens skull.
Ska hinna ner på graven oxå å tända ett ljus hos Elsy hade jag tänkt. Hon fattas oss i dessa stunder.

På återseende.
*kram*

Inga kommentarer: