torsdag 20 januari 2011

Andas ut...

Behövdes ingen piratlapp för ögat eller en blindkäpp i näven.
Men att gå till optikern är ju värre än ett läkarbesök. Helt slut då jag gick därifrån.
Dommen blev att jag ska använda mina gamla glasögon i 3-4 månader så att ögonen får vila sig lite. Anstränger dom massor just nu. Å efter den tiden kan jag göra en ny syn undersökning för att få en ny dom.
Nu ska jag bara vänja mig vid att använda dom, får ta lite mjukstart på kvällarna då jag ser tv eller sitter vid datorn. Å så på helgen, känner jag blir lite trött i ögonen. Inget konstigt då jag inte använt glasögonen på ca 6 år. Utan dom har legat bra i skåpet, kanske bara åkt fram nån enstaka gång på sin höjd.

Har i kväll haft besök av Nina å Eddie, så trevligt. Kändes som det var igår vi satt å surrade sist. Hon är så lätt att prata med, å haft mycket med henne då jag var lite yngre =P
Så det känns toppen.

Tror att frun ska lägga glasögonen åt sidan å gå å sova. Är en dag i morgon oxå, å sen är det HEEEELG!! Undra vad man ska hitta på då?!

Hoppas det går bättre för Jack i morgon på fritids, idag var han tvungen att fara hem tidigare då han blev allergisk. Fan om det ska börja ställa till besvär om folk har katthår på kläderna eller så. =(

Natti natti gott folk.
*kram*

1 kommentar:

Anonym sa...

Enligt Patientdatalagen har man ju rätt till ens recept och annan patientinformation, men ändå när man är hos optikern så blir de ofta så sura när man inte vill köpa just deras glasögon, att de drar ut på tiden och pratar om hur smidigt det är att man betalat för att receptet skall finnas i deras datasystem istället för på papper (också)... Och sen när man får hem glasögon från nån nätoptiker så ser glasen extratjocka ut jämfört med glasen man får hos optikern...