söndag 31 oktober 2010

Vilken helg...

Fredag så var det ju dags för Ladies Night, så som vi damer hade väntat. Hihi ;)
Hann med en massa stök å fix här hemma före. Pia var å klippte mig, jag å barnen åkte på Ica Maxi å handlade till deras myskväll. Å sen kasta sig genom duschen, bege sig till Pia för make up, å så raka vägen hem igen å byta om. Sen kom Jea å Anneli så vi vandrade ner till Maria där vi skulle vara å ha lite partaj. Jo det blev allt lite singstar innan det bar av upp till arenan.
Minglade runt lite där å gjorde lite roliga saker. Sen då det var dags att gå in å få sätta oss till bords så visade det sig så fint att vi hade VIP bord, det ni. Det var grejer det.
Vi hade utmärkt bra platser, vi åt 2 rätters å hade det trevligt. En massa skaka på rumpan, tjoa å tjimma. Men kul hade vi!!!
Då showen var slut där så vandrade vi ner till Scandic där vi hade köpt biljetter till efterfesten som var.
MEn mitt utgångsläge för kvällen var det lite si sådär med, huvudvärken fanns med där redan före förfesten, men då vi stod i kön till efterfesten så kände jag bara att det här går inte. Så jag, Jea å Anneli gick till Max å skulle försöka få i mig lite.
4 små tuggor å lite dricka var vad som gick ner, migränen var ett faktum. Varför ska jag lida av just den skiten, varför ska jag aldrig få njuta fullt ut av livet??!!??! Jag är inte snål, jag delar gärna med mig av mina krämpor. Bara till att komma å ta.
Mamma var i stan så vi åkte med henne hem vid 00.45 tror jag klockan var. Hade så ont så jag orkade inte ens prata, väl hemma så i med medicin å så raka vägen i säng.

Lördag vaknade jag faktiskt utan migrän, huvudvärken var borta.
Vi tog det bara lugnt å tjollrade på.
Gäller ju att ladda upp innan man går iväg på middag. Inte illa att bli bortbjudna. Å vilken toppen mat, det gjorde dom bra =D

Idag Söndag så har Tindra varit nere å lekt med Wilma, hon var så mallig så på förmiddagen då jag körde iväg henne. Danne var ute å passade på att kratta ihop löven från gården.
Mindre förtjust blev Danne då han upptäckte att nån har kastat ägg på bilen i natt, skit kul!!! NOOOOTT!!!!!
Så han har även tvättat av bilarna idag, jag har rensat här inne. Ska rensas å städas undan.
Har tvättat dom svarta gardinerna som ska sys upp å sättas upp här i rummet.
Så det får bli ett projekt någon kväll denna veckan.
Har börjat med albumen nu, ett album är med bilder på Elsy. Å ett är från vårt bröllop, sen ska det göras ett album med barnen. Å så ska jag även fixa så barnen ska få varsitt fotoalbum med kort från dom var små å så kan vi sätta in eftersom så det får följa dom under några år.

Nu blir det till att renbädda sängen å sen krypa ner å sova ett par sköna timmar.
Hoppas veckan har nått bra att erbjuda, å så att Arbetsförmedlingen ringer å säger att det är ok från facket. Är ju super peppad på att få börja om 1 vecka ju =D

I morgon är det dags för en ny månad, vi går in i November. Vart tar tiden vägen?? Snart är det December, då är det dags att fylla 30, Julafton å Nyårsafton. Nice.

Sov så gott.
*kram*

2 kommentarer:

Tina sa...

Vad är det för praktik du ska börja på? Låter jättekul ju!

Lider med dig att du ska behöva dras med migrän. sån där huvudvärk gör ju att man får ett handikapp. Men jag tycker du kämpar på bra. Du tar ju trots allt hand om tre fina barn ett hem och en trevlig kusin till mig ;)

Myzan sa...

Tack Tina vad du är gullig =D
Ska berätta mer om min praktik bara spiken är slagen i kistan så att säga.
Kram på familjen å hoppas allt går bra med nytillskottet. *Kram*