tisdag 16 november 2010

omläggning.....

Idag har det varit mycket, först läkarbesök med Casper på Öron, då dom ringde igår å hade ett återbud så kunde vi få komma idag å kolla hans öron sen han var på akuten för sina öron på Dannes födelsedag.
Efter det släppte familjen av mig på min praktikplats.
Sen kom Danne å Tindra å hämtade mig då det var dags att åka till Kirurgmottagningen för omläggning av Tindras sår.
Vilken toppen läkare alltså, han har jag haft förr.
Men hur som haver, Tindra var jätte duktig då dom tog bort förbanden som hade fastnat i såren.
*ryser* Men lillgumman sa inte ett ljud, satt bara å kollade på vad läkaren gjorde. Då förbandet var borta så kikade jag hur det såg ut, å enligt läkaren ser det jätte fint ut. Jag tyckte det såg hemskt ut, jag förstår att hon har ont.
Ber till högre makter att hon inte får ärr efter detta. En olycka som jag önskar inte hade hänt, fan fan fan.
Efter läkarbesöket åkte vi på barnenshus å hon fick välja vad hon ville i butiken, vi kom billigt undan då hon ville ha en kundvagn fylld med mat ;)
En liten belöning efter att ha varit så duktig både på Akuten i helgen å så nu idag. Hon är tapper vår lillgumma.

Danne är på bio i kväll med Jocke å jag har bäddat ner mig i soffan, är trött så jag somnar nog snart ifrån detta skulle jag kunna tro.

Ny dag i morgon.
Sov så gott.
*kram*
Efter sitt

1 kommentar:

Johanna sa...

Tindra verkar verkligen tapper =)
De är härliga barn när man säger att de får välja vad de vill. Sa jag till Clara när hon slutade med tutten och hon valde en "trollstav" för 40 kr =) Perfekt!!!