söndag 14 november 2010

Blev inte så bra....

avslutning på Lördagskvällen.
Vi hade hyrt film å köpt lite godis till barnen, jag å Danne sitter i köket å pratar. Jag löste korsord å gjorde i ordning 2 koppar te.
Tindra kom in i köket å skulle ta en stol, å vips så hör jag bara att en kopp välter å sen världens störttjut. Lillgumman har råkat välta koppen med stolen å fått den rakt över sig.
Av med pyjamasen i rena paniken å in med gumman i duschen för att spola. Men då var blåsorna redan sönder. Så linda in henne i en fuktig handduk å sen bädda in henne i ett stort badlakan å så bar det iväg till akuten.
Där gick det fort, ingen väntan här inte. Fick passera igenom å så få ett rum så dom kunde börja behandla henne direkt.
La ett kylande å bedövande förband å så gav de henne Alvedon.
Vår lilla gumma var så duktig, hon hade så ont å var så ledsen.
Fick trösta i den mån jag kunde, stryka henne i pannan å tala om hur duktig hon var.

Då nattpersonalen kom in å presenterade sig så sa dom att planerna var att såren skulle läggas om efter 1 timme med det kylande "sjoket" å så skulle vi bli flyttade till barnavdelningen för att stanna å sova där över natten. För min del har det inte varit mycket sömn i natt, Tindra hade lite bättre tur å kunde sova sig igenom alla besök på rummet varannan timme.

I morse efter att hon druckit å fått i sig lite vätska så såg hon lite piggare ut. Läkaren kom på rond å vi fick en ny tid att komma till kirurgavdelningen på Tisdag för omläggning av såren.
Jag är svintrött å har halvsovit på soffan mesta delen av eftermiddagen.
Så för mig blir det nog till att somna ifrån Beckfilmen som det är tänkt att vi ska se nu.
Behöver verkligen sömn känner jag, helt tom i skallen.

Sov så gott.
*kram*

1 kommentar:

Trollmamma sa...

Lilla gumman...lider med henne! Skickar massor med kramar till henne och till dig som också kan behöva lite styrka.
Det finns inget värre än då ens barn blir skadade på ett eller annat sätt.

Kram!