måndag 19 september 2011

Sjukstuga...

Detta hem har förvandlats till en sjukstuga. I början på förra veckan var det Casper som var sjuk, i Lördags trillade Jack dit, å slutligen så trillade Tindra dit i går eftermiddag.
Ingen av dom ser trevlig ut i halsen, vågar nästan oddsa på att dom båda har halsfluss. Jack har inte ätit eller druckit idag, bara gråtit för det gjort så ont nu i kväll. Lite glass fick han i sig, men det var inte mycket att komma med.
Tindra hakade på matvägran i kväll hon med. Oj vad man känner sig hjälplös då ens hjärtan är sjuka å man ser verkligen hur ont dom har.

I natt har det varit - grader ute, så bara inse att hösten är här å vintern kommer hack i häl.
Måste min värmefilt komma snart, hur ska jag annars klara mig. Hoppas att den nya kommer hålla längre.

Har försökt göra ett ryck här hemma å vara lite duktig. Rensa, kasta, storstäda, ta hand om tvätthögen mm. Går sakta framåt, men har ingen brådska direkt. Får ta lite i taget. Skönt då man får rensa en massa skrot som bara ligger. Efter ett släplass till tippen idag så börjar det bli lite mer ordning nere i källaren. Men det får ta den tid det tar som sagt.

Nu ska jag ta mina trötta ögon å sova, får hoppas på en bra natt. Så barnen inte ska vara vakna å ha ont.

natti natti.
*kram*

Inga kommentarer: