tisdag 1 januari 2013

Nytt år....

Nya bekymmer, är det så man säger? Nä, hoppas verkligen att detta året ska bli mindre smärtsamt. Men slutet på 2012 å nu idag har inte känts lätt. Det är så mycket minnen som bubblar upp. Såret i mitt hjärta rivs ideligen upp. Igår var det 4 år sedan jag såg Elsy i livet sista gången. Gav henne en vit amaryllis å önskade gott nytt år från familjen, idag är det 4år sedan jag pratade med henne sista gången, imorgon kl 9.00 är det 4 år sedan telefonen ringde å benen vek sig under mig. Har idag varit ner till graven, först gick jag å Danne ner å tände ljus i minneslunden för mamma, sen en sväng förbi å titta till Elsy's grav. Bara det att där var det tvunget att skottas innan man ens skulle kunna ta sig fram till stenen, söka fram den under snömassorna. Vi gick hem å hämtade spaden å gick tillbaka ner å skottade fram graven tände ljus å önskade Gott nytt år.
Önskar att det fanns telefon där uppe hos änglarna så man kunde ringa dit då saknaden blir för stor. Att bara få prata lite "skit" med mamma. Som då telefonen ringer tidigt på morgonen å man förväntar sig att dådet ärmarna som ska säga nått, hinner alltid komma på innan jag kommer fram till telefonen att mamma aldrig nånsin kommer kunna ringa hit igen.

Igår var det nyårsafton, det var jobbigt. Saknaden bara sköljde över mig då jag körde bil, med tårarna rinnandes så övervägde jag att vända om hem å bädda ner mig istället för nyårsfirande. Nu fortsatte jag vidare till firandet. Blev en del Goa skratt, som verkligen behövdes.

Det är full rulle på jobbet å full rulle hemma. Allt snurrar på i en himla fart. Skulle sitta såååååå bra med en veckas resa till värmen. Fortsätter å drömma om det i allafall.

Nu ska vi se film, innan det är dags för sängen å inventering i morgon.

God natt.
*kram*

1 kommentar:

Anneli sa...

Lider så otroligt mycket med dig vännen, skickar en stooooor kram <3<3
Du gör det bra, trots all sorg å saknad du bär inom dig......Du är stark!!!
Styrkekramar till min fina vän!!! <3<3