fredag 16 mars 2012

Tankar..

Ibland kan ju tankarna skena iväg, speciellt då man gör hushållssysslor eller nått annat sånt där stillsamt.
Men i allafall så kom jag fram till att jag är så otroligt blåögd, å det är nog till min nackdel.
Denna gången har det kostat mig ett gäng gardiner å ett vardagsrumsbord, kunde ju ha varit värre....men satan så onödigt att bli snuvad på barnens gardiner.

Till er som känner mig å som själva har barn å 2 arbetande i hushållet kanske vet att det är svårt att få timmarna att räcka till.
Man ska lämna/hämta på dagis, ta hand om hushållet, arbeta å hinna med det dyrbaraste man har, barnen.
Så mycket annat finns det inte tid till. Bara som då man kommer hem å har jobbat kväll, då är det lagom till nattningen, krama barnen laget runt. Å sen däckar man i soffan tills man orkar förflytta sig ner till sängen.

Men sen finns det ju dom som inte förstår det, å det löns inte att försöka banka in det i skallen på sådana. För det heter bara att man ljuger eller är sur.
, om man ska sluta vara så godtrogen.
Nog om det, det suger bara musten ur en.

Hoppas på kanonväder även i morgon, så får vi se vad dagen bjuder på. Hade gärna tagit en promenad nu i kväll då jag kom från jobbet, var riktigt skönt ute, men mörkt...
Hoppas på att få sova gott i natt, har så galet ont i armar å ben, men bara bita ihop.

God natt gott folk.
*kram*

Inga kommentarer: